Πως θα φτιάξουμε ένα on line game βήμα βήμα σε blogspot

Τι μου ζητήσατε από το παλιότερο άρθρο και τι θα μάθουμε

Στο πρώτο άρθρο είδαμε τι χρειάζεσαι για να φτιάξεις ένα παιχνίδι σαν το world of warcraft, lineage, leg of legends και κάποια πιο απλά όπως οι φυλετικές μάχες και η φάρμα. Είδαμε πόσα άτομα χρειάστηκαν για να φτιαχτούν αυτά τα game πως τα έλεγαν και τι έκαναν ( δεν μπορέσαμε να βρούμε τηλέφωνα κατοικίας ). Σε αυτό το άρθρο θα φτιάξουμε μαζί βήμα-βήμα ένα on line game στην πιο απλή μορφή που μπορώ να σκεφτώ τώρα. Και όταν λέμε βήμα - βήμα εννοούμε βήμα-βήμα γιατί εσύ που διαβάζεις τώρα μπορεί να ξέρεις τον τρόπο στο 99% αλλά κάποιος άλλος να μη ξέρει ούτε το 0%. Οπότε θα το δούμε αναλυτικά. Εν συντομία μου ζητήθηκε : πως θα φτιάξω ένα game που θα είναι στο ιντερνέτ και θα βγάζω κάποιο κέρδος από αυτό. Και αυτά θα δούμε σε αυτήν τη δόση. Στο επόμενο άρθρο ( που θα αργήσει συστηματικά ) θα δούμε πως θα κάνουμε αυτό που φτιάξαμε flash game, και στο τελευταίο πως θα ένα παιχνίδι στο facebook. Το πρώτο άρθρο

Το παιχνίδι που έχω φτιάξει για αυτό το άρθρο ανήκει στην κατηγορία visual novels (παρακλάδι των adventure games) και στον ιδικό τομέα των linear games αλλά είναι καλύτερα να το αναφέρουμε σαν non linear gameplay ( μη γραμμική ροή παιχνιδιού ). Το 2006 στην ιαπονια το 70% των PC game ήταν φτιαγμένα με αυτόν τον τρόπο. Και εδώ πρέπει να στείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ στα βόρια για αυτές τις πληροφορίες.

Βήμα πρώτο. 

Αρχικά δες τι περίπου θα είναι αυτό που θα φτιάξουμε γιατί ίσως να ξέρεις όλη την διαδικασία απλά να μην είχε περάσει από το μυαλό σου. Δεν θέλει εγκατάσταση δεν θέλει εγγραφή απλά μπαίνεις και παίζεις ότι ρημάδι και αν έχεις για υπολογιστή αν μπορείς να διαβάσεις αυτό το άρθρο μπορείς να παίξεις και το game. Είναι μόνο ένα level ας πούμε έτσι και περιορίζεται από 5 βήματα. Ο σκοπός σου είναι να φτάσεις στην βιβλιοθήκη, υπάρχει μονό μια σειρά βημάτων που σε οδηγεί σε αυτήν χωρίς να χρειαστεί να σπάσεις την πόρτα αλλά οι υπόλοιπες διαδρομές σου δίνουν στοιχεία που θα σε βοηθήσουν αργότερα στην εξέλιξη του παιχνιδιού, αν το συνεχίσω. Ρίξε μια μάτια εδω.

Βήμα δεύτερο

Για να φτιαχτεί αυτό το παιχνίδι χρειάστηκαν 21 μικρά κείμενα. Ευτυχώς για έμενα έχω την ιστορία ολοκληρωμένη από τρία βιβλία ( τριλογία ) που έχω γράψει ( μη φρικάρεις δεν είναι όπως τα άρθρα μου το έχουν διορθώσει ) και έτσι από την αρχή γνωρίζω τι θα γίνει στο τέλος. Κάτι που πρέπει να έχεις και εσύ έτοιμο, μια ιστορία που θα πατήσεις πάνω της. Και τους χαρακτήρες βέβαια γιατί εσύ τώρα το game το είδες στην πολύ απλή μορφή αλλά αν ολοκληρωθεί θα μπορείς να παίξεις σαν δαίμονας η σαν πνεύμα.

Βήμα τρίτο

Θα φτιάξεις ένα blogspot και για αυτό προτείνω την google. Το game σου δεν θα πέσει ούτε με ατομική βόμβα θα μπορείς να έχεις όσο κόσμο θες να πιάνεις όσο χώρο θες και όλο αυτό δωρεάν. Επίσης από την google θα έχεις και κάποιες διαφημίσεις μαζί με άλλες εταιρίες ανάλογα με το πόσο άπληστος είσαι. Για να φτιάξεις ένα blogspot χρειάζεται 1) να κάνεις εγγραφή στην google 2) μετά την εγγραφή πας στην μηχανή αναζήτησης δηλαδή εδω,  πάνω δεξιά στην οθόνη θα δεις ένα τετράγωνο που αποτελείται από 9 μικρότερα τετράγωνα και γράφει εφαρμογές πάτα εκεί 3) κάπου εκεί, ίσως στις τελευταίες επιλογές γράφει λογαριασμό bloger πατά και εκεί 4) κάνε εγγραφή 5) κάνε δημιουργία blog δώσε ένα όνομα και είσαι έτυμος.

Βήμα τέταρτο 1/4

Ας φτιάξουμε ένα μικρό στάδιο με τρία βήματα να πάρεις το κολάι και μετά το μεγαλώσεις και να κάψεις ανυποψίαστους εγκέφαλους.
α) πήγαινε στον έλεγχο του bloger ( panel ) αυτό θα το κάνεις πατώντας πάνω στο όνομα του. Στην συνέχεια θα δεις πάνω αριστερά ένα μολυβάκι, αν αφήσεις τον κέρσορα ( αυτό το βελάκι που περιφέρετε στην οθόνη όσο κουνάς το ποντίκι ) πάνω σε αυτό θα γράψει [δημιουργία νέας ανάρτησης]. Και κάνεις κλικ εκεί για να φτιάξουμε μια νέα ανάρτηση.
β) Γράψε εκεί που σου λέει δημοσίευση τίτλου : Ο άνθρωπος του καπνού
γ) Τώρα από κάτω σου έχει ένα τεράστιο άσπρο κενό για να γράψεις οπότε γράψε μέσα σε αυτό : Η ιστορία του παιχνιδιού βασίζεται σε έναν μαν που είχε μείνει από σημαντικές προμήθειες τέταρτη βράδυ στο σπίτι του και προσπαθεί να επιβιώσει. κατέβα 2 σειρές ( με το μεγαλύτερο πλήκτρο στο πληκτρολόγιο σου  ) και γράψε : άρχισε το παιχνίδι.
δ) Τώρα ανάμεσα από εκεί που γράψαμε τον τίτλο και εκεί που γράψαμε το κείμενο έχει ένα μικρό τετραγωνάκι σαν φωτογραφεία και αν αφήσεις τον κέρσορα εκεί θα γράψει εισαγωγή εικόνας, βρες μια φωτογραφεία από τον υπολογιστή σου και ανέβασε την.
ε) Τώρα στα δεξιά σου έχει μια επιλογή που γράφει ετικέτες, σε αυτήν γράψε παίξε το παιχνίδι από την αρχή και πάτα τέλος ( αν κάτι δεν καταλαβαίνεις μη μασάς θα το καταλάβεις στην συνέχεια )
ζ) πάνω δεξιά ( λίγο πιο πάνω από εκεί που βάλαμε ετικέτα ) σου γράφει δημοσίευση. πάτα για να δημοσιευθεί στο διαδίκτυο

Βήμα τέταρτο 2/4

Αυτό που κάναμε στο από πάνω βήμα ( 1/4 ) ήταν να φτιάξουμε τον πρόλογο. Σε αυτήν την φάση θα δούμε πως θα φτιάξουμε τα βήματα από το πρώτο στάδιο και πος θα τα συγχρονίσουμε με την ιστορία μας.
α) δημιούργησε μια νέα ανάρτηση ( η διαδικασία που κάναμε με τον πρόλογο του παιχνιδιού ) Ο τίτλος θα είναι [001τέταρτη βράδυ].  Το κείμενο θα είναι [ έχεις προμηθευφτεί 20ε καπνό αλλά διαπίστωσες ότι σου τελείωσαν τα χαρτάκια μπροστά σου έχεις μια εφημερίδα και βιβλίο κλασικής λογοτεχνίας, Με τι θα στρίψεις το τσιγάρο ] άφησε δυο σειρές και γράψε [ στρίψε με την εφημερίδα ] άσε ακόμα μια σειρά και γράψε [ στρίψε με το σελίδα από το βιβλίο ]. Για ετικέτα βαλε 0-4τετάρτη βράδυ. Και για φωτογραφία ότι θέλουμε
β) Τώρα θα συνδέσουμε το 001 με την εισαγωγή του παιχνιδιού μας. Θα πάμε στις αναρτήσεις του blog ( θα τις δεις στο αριστερό μέρος της οθόνης αν δεν τις βλέπεις πήγαινε στον έλεγχο του bloger ) Και εκεί βλέπουμε δυο αναρτήσεις, αν πας τον κέρσορα πάνω σε αυτές θα δεις την επιλογή επεξεργασία. Εσύ κάνε επεξεργασία στην πρώτη ανάρτηση ( ο άνθρωπος του καπνού )
γ) Τώρα είμαστε μέσα στην ανάρτηση όπως ήμασταν όταν την γράφαμε. αυτό που θα κάνουμε είναι να κάνουμε ένα κλικ εκεί που γράφει προβολή ιστολογιου.  Μας άνοιξε σε μια νέα σελίδα το blog μας και βλέπουμε τις δυο αναρτήσεις, κάνουμε κλικ και μπαίνουμε στην δεύτερη ανάρτηση ( 001τέταρτη βράδυ ) και επιλέγουμε όλη την διεύθυνση ( URL, σύνδεσμος ) και την αντιγράφουμε.
δ) Στην συνέχεια πάμε χαμηλά εκεί που έχουμε γράψει { άρχισε το παιχνίδι } και θα επιλέξουμε όλη την πρόταση ( αυτό που κάναμε για να αντιγράψουμε την διεύθυνση στο '' γ '' μόνο που δεν κάνουμε αντιγραφή.
ε) μετά πατάμε πάνω εκεί που γράφει σύνδεσμος σου ανοίγει ένα παράθυρο και σου λέει να γράψεις την διεύθυνση ιστού ( URL ). Κάνεις επικόλληση το URL ( διεύθυνση ιστού  ) από την δημοσίευση 001τέταρτη  βράδυ, αυτή που πήραμε στο βήμα '' γ '' και στην συνέχεια πατάμε οκ.
ζ) Τέλος δημοσίευση και είμαστε έτοιμοι
Αυτό που είδαμε εδω ήταν πως θα συνδέσουμε την εισαγωγή με την αρχή του παιχνιδιού και το κάναμε βάζοντας σύνδεσμο. Στην συνέχεια θα το κάνουμε μερικές φορές αλλά δεν θα το αναλύσω τόσο οπότε αν δεν το έχεις καταλάβει κάνε το ακόμα μια φορά.

Βήμα τέταρτο 3/4

Τώρα θα φτιάξουμε όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που χρειαζόμαστε για να ολοκληρώσουμε το πρώτο στάδιο και θα τις συνδέσουμε μεταξύ τους ώστε το παιχνίδι μας να δουλέψει
α) Τίτλος [ 002την άκουσες λογοτεχνικά ] Κείμενο [ μόλις έστριψες ένα τσιγάρο με μια σελίδα κλασικής λογοτεχνίας. Αν και στην αρχή ήσουν επιφυλακτικός σχετικά με το αποτέλεσμα ... Όταν Βρέθηκες στην πλατιά Ουάσιγκτον ενθουσιάστηκες τόσο που τηλεφώνησες να το προτείνεις και σε έναν φίλο. Ο οποίος σου απάντησε με περηφάνια και προκατάληψη ] άφησε δυο σειρές και γράψε [  φάε λίγη σοκολάτα] ετικέτα 0-4τετάρτη βράδυ. Και δημοσίευσε το
β) Τίτλος [ 003την άκουσες δισκογραφικά ] Κείμενο [ μόλις έστριψες ένα τσιγάρο με μια σελίδα εφημερίδας από την στήλη των αθλητικών και άρχισες να το παίζεις πασούλες με έναν φίλο μέχρι που ο αυτοσχέδιος πύραυλος σας έστειλε στον Άρη ] άφησε δυο σειρές και γράψε [  φάε λίγη σοκολάτα] ετικέτα 0-4τετάρτη βράδυ. Και δημοσίευσε το
γ) ) Τίτλος [ 004 σοκολάτα ] κείμενο [ αυτή η ιστορία έφτασε στο τέλος της όπως και η πρόκληση του ήρωα μας, να βρει κάτι να στρίψει τον καπνό του. Τώρα μπορεί να απολαυσει την σοκολάτα του κοιτάζοντας τις εκατοντάδες σελίδες που έχει στην διάθεση του. ] ετικέτα 0-4τετάρτη βράδυ. Και δημοσίευσε το

Βήμα τέταρτο 4/4

Πάμε να βάλουμε τους συνδέσμους για να ολοκληρωθεί το παιχνίδι μας.
α) στην δημοσίευση 001 θα βάλεις συνδέσμους που θα οδηγούν στις ιστορίες 002 και 003 το κάθε σύνδεσμο στην σωστή λέξη.
β) στις δημοσιεύσεις 002 και 003 θα βάλεις σύνδεσμο για την δημοσίευση 004. Τώρα αν θες να έχει δυο διαφορετικές εξελίξεις η ιστορία σου θα κάνεις ακόμα μια ανάρτηση την 005 και θα την συνδέσεις ανάλογα.
γ) πάμε να δούμε τις ετικέτες λίγο, που θα βοηθήσουν τον παίχτη να κινηθεί άνετα αν θέλει να αφήσει το παιχνίδι στην μέση και να το συνεχίσει αύριο. πήγαινε στην επιλογή διάταξη με τον ίδιο τρόπο που πας και στις αναρτήσεις.
δ) δεξιά θα δεις κάτι ορθογώνια ένα από αυτά θα γράφει αρχειοθήκη ιστολογιου, πάτα επεξεργασία και κατάργηση. Σου είναι εντελώς άχρηστο.
ε) Στα ίδια ορθογώνια θα δεις ένα άλλο που γράφει Προσθήκη gadget. κάνε κλικ πάνω του. Τώρα σου ανοίξει μια λίστα με gadget ψάξε να βρεις αυτό που γράφει ετικέτες και πρόσθεσε το.
ζ) αποθήκευση διάταξης και είσαι έτυμος.

βήμα πέμπτο

α)Ως εδω έχουμε στήσει μια πολύ απλή ιστορία το 001 χωρίζετε σε 002 και 003 και ξανά ενώνετε για να τελειώσει η ιστορια στο 004. Και το πρώτο επίπεδο της ιστορίας σου είναι τρία βήματα. Βήμα πρώτο [ 001 ] βήμα δεύτερο [ 002,003 ] και βήμα τρίτο [004]. Αυτό σου κόστισε 4 μικρά κείμενα. Αν αποφάσιζες να μεγαλώσεις την ιστορία κατά 1 ένα βήμα θα χρειαζόσουν τα διπλασία βήματα. Ας δούμε ένα παράδειγμα πάνω σε αυτό.
παράδειγμα 
αρχίζουμε να παίζουμε από το 001 το βήμα που θα αρχίσουμε να παίρνουμε τις αποφάσεις. Οι αποφάσεις μας οδηγούν στο 002 κ 0003 τα οποία μας ζητούν να ξανά αποφασίσουμε για τις επιλογές 004 005 006 κ 007. Που όλες μας οδηγούν στην ίδια κατάληξη την 008. Αλλά στην ουσία αυτό είναι λάθος, χωρίς να σημαίνει πως δεν μπορείς να το κάνεις. Αν ανοίξεις την ιστορία σου τόσο θα πρέπει η να την κλήσεις σε δυο η και περισσότερα διαφορετικά ενδεχόμενα η να ξανά μειώσεις τις επιλογές. Σκέψου ότι το 004 κ 006 καταλήγουν στο ενδεχόμενο Α και στο 005 με 007 σε ένα ενδεχόμενο β που αυτά θα μπορούσαν να ήταν η το τέλος της ιστορίας η επιλογές που σε οδηγούν πάλη κάπου συγκεκριμένα. Αν και καλό θα ήταν να έχει διαφορετικές εκδοχές κατάληξης η ιστορία σου
β) Θα κάνουμε το σχέδιο μας λίγο πιο περίπλοκο. Το πρώτο επίπεδο τις ιστορίας μου έχει 6 βήματα που αποτελούνται από 20 κείμενα και καταλήγει στην βιβλιοθήκη. Υπάρχει ώμος μονό ένας δρόμος που μπορείς να μπεις στην βιβλιοθήκη χωρίς να σπάσεις την πόρτα το 013. Όταν το ρεύμα κόβετε στην ιστορία μου τότε όλοι καταπληγούν στο σαλόνι για να επιλέξουν αν θα ανάψουν το κερί η την λάμπα πετρελαίου. Και αυτό θα μπορούσε να ήταν 2 κείμενα αλλά αφού βρέθηκε κλειδί το χώρισα σε 4 κείμενα. στα δυο μπορεί να πάει μονό αυτός που βρήκε το κλειδί και όλοι οι θα χρειαστεί να σπάσουν την πόρτα κάτι που έκανα με πολύ μικρή διάφορα ιστοριών μπορείς να τις δεις εδω [ 016 017 018 019 ]
γ) στην βιβλιοθήκη τώρα που έχει τελειώσει το πρώτο επίπεδο ετοιμάζαμε να ανοίξω το επόμενο με 5 επιλογές. Στο πρώτο βήμα δηλαδή θα χρειαστώ 5 ιστορίες στο δεύτερο 10 στο τρίτο 20 στο τέταρτο 40 και στο πέμπτο 80. Σύνολο 155 ιστορίες που από αυτές ο παίχτης θα δει μόνο τις 5. Ναι είναι όμορφο να έχεις πολλές επιλογές στο παιχνίδι που παίζεις αλλά εδω θα χρειαστεί να σπαταλήσω εβδομάδες για 2-3 λεπτά παιχνιδιού. Κατά πόσο αξίζει αν θέλω το παιχνίδι μου να έχει διάρκεια 15 λεπτών η και 30? Οπότε αυτό που θα κάνω είναι να αρχίσω να περιορίζω τα ανοίγματα της ιστορίας γρήγορα.
δ) Βλέπουμε στην ιστορία μου ότι αν σπάσεις την πόρτα μπαίνεις ακόμα και αν δεν έχεις βρει το κλειδί. Στο τέλος της ιστορίας όλες οι ζημιές που κάνεις στο σπίτι εμφανίζονται σαν σημάδια στο πνεύμα. Αλλά το κλειδί δεν είναι ο μόνος σωστός δρόμος, οι άλλες επιλογές σου δένουν στοιχεία για να αποφύγεις κάποια άλλα σημάδια αργότερα.

Βήμα έκτο

Τώρα θα μπούμε στο γλυκό... Είπαμε ότι θέλετε να βγάλετε κάποιο κέρδος από το παιχνίδι σας οπότε θα το παίξουμε με τον ελαφρύ τρόπο και τον κακό τρόπο θα δούμε τι κέρδος θα έχεις από τον κάθε έναν και γιατί δεν πρέπει να το τραβήξεις πολύ.
α) Στο panel σου εκεί δηλαδή που βλέπεις και τις αναρτήσεις μαζεμένες θα δεις και μια επιλογή που γράφει [ κέρδη ]. Αν κάνεις κλικ σε αυτήν σου λένε να γραφτείς στο διαφημιστικό πρόγραμμα της google ( AdSense ) από εκεί θα εξετάσουν την δουλειά σου και θα σε εγκρίνουν. Αν θες να σε εγκρίνουν σίγουρα με την πρώτη αίτηση τότε πρέπει 1) να έχεις τουλάχιστον 3 ετικέτες με δυο κείμενα στην κάθε μια. 2)Τα κείμενα σου να μην είναι copy paste ούτε καν από εσένα, θες διαφορετικά κείμενα για να τους αποδείξεις ότι μπορείς να αποδόσεις κάποιο κέρδος. Ποιο θα είναι τώρα το κέρδος σου... Για αρχή το 50%, Στης άσχημες μέρες σου θα βγάζεις 1ε για κάθε 1000 επισκέψεις. Σκέψου ότι μια ιστορία με 100 βήματα θα σου αποδίδει 1ε για δέκα επισκέπτες που θα ολοκληρώνουν την ιστορία σου. Αυτό γιατί ο επισκέπτης θα μπαίνει σε 100 διαφορετικές σελίδες. Το έπιασες έτσι? 10χ100=1000.
β) είναι το adf. Με αυτό, αφού κάνεις εγγραφή, ενώνεις όλους τους συνδέσμους με αποτέλεσμα ο παίχτης να περιμένει 5 δευτερόλεπτα μπροστά σε μια διαφήμιση μεχρη να πάει στο επόμενο βήμα. Το κέρδος σου είναι ελεεινά μικρό... θα παίρνεις 5$ για κάθε 10.000 που η επισκέπτες σου θα περάν από αυτό.
γ) Προσωπικά αν κάποτε βάλω διαφημίσεις στο παιχνίδι μου θα προτιμήσω μόνο την πρώτη εκδοχή. Ξέρω ότι το κέρδος δεν στο φέρνουν οι πολλές διαφημίσεις αλλά οι πολλές επισκέψεις και οι πολλές διαφημίσεις έχουν την ικανότητα να διώχνουν τις πολλές επισκέψεις. Και ας το δούμε ρεαλιστικά... Χρειάζεσαι μονό 200 άτομα που θα ολοκληρώσουν ένα παιχνίδι 100 βημάτων για να βγάλεις όσα θα έβγαζες αν δούλευες σε ένα εργοστάσιο.

Υ.Ο.

Αν φτιάξεις κάτι ολοκληρωμένο μη διστάσεις να μας το στείλεις να το δούμε να βάλουμε εδω να το δουν και οι αναγνώστες μας. Τώρα αν έχεις απορίες γραψε μου στο facebook αλλά σιγουρέψου ότι έχεις διαβάσει όλο το κείμενο και ότι η απορία σου δεν υπάρχει πάνω σε αυτό η σε προηγούμενο η σε επόμενο βήμα από αυτό που είσαι.

Tips
1) απόφυγε το popy paste. Είναι κρίμα να κάνεις τόσο κόπο και να σε κατεβάσουν στα άδυτα της αναζήτησης. Μια πρωτότυπη δουλειά ανεβαίνει πάντα ψηλά.
2) Οι ετικέτες λειτουργούν και σαν λέξεις κλειδιά. Αν κάποιος αναζητήσει κάτι που έχει σχέση με την ετικέτα σου τότε πιθανόν να καταλήξει σε εσένα.
3) Δείξε την ίδια αφοσίωση σε όλα τα βήματα. Το ζητούμενο είναι ο παίχτης να περάσει ευχάριστα να τερματίσει και κυρίως να το προτείνει.
4) Είναι σχετικά εύκολο να βάλεις κάποιον ήχο στο παιχνίδι σου. Σκέψου γενικά τον ήχο βροχής να σε ακλουθεί όπου πηγαίνεις και μετά σε κάθε βήμα να ακούγετε το άνοιγμα μιας πόρτας η το σπάσιμο κάποιου τζαμιού ανάλογα με το τι κάνεις. Αυτό θα μου άρεσε και εμένα αλλά ο ήχος διώχνει το 80% των επισκεπτών.
5) Αν το έχεις με τα αγγλικά κάντο είναι αλλιώς να το δημοσιεύσεις σε 5.000.000 κόσμο και αλλιώς να το δημοσιεύσεις σε 10.000.000.000 κόσμο. Και ακόμα καλύτερα κάντο σε δυο εκδόσεις.

Κείμενο Εμμανουήλ

Posted in . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Pesquisar

Search

world look - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by world-look.blogspot.gr.