Πως θα επενδύσουμε σε ένα έργο τέχνης.

Η επένδυση σε έργα τέχνης Είναι από τις όμορφες μορφές επένδυσης, μπορεί να μην έχει την δράση του χρηματιστηριου η του εμπορίου αλλά έχει και αυτή τα καλά της. Πρώτα από όλα δεν χρειάζεται να δηλωθεί στο κράτος και να φορολογείτε σταδιακά επίσης μπορεί να στολίσει το σπίτι σου. Αλλά ας δούμε πως θα γίνει αυτό και με ποιους τρόπους μπορείς να το επιχειρήσεις. Πρώτα από όλα στην τέχνη δεν επενδύουμε όλα μας τα χρήματα αλλά ένα μικρό κομμάτι από αυτά αφού καρπούς μπορεί να μας αποδώσει μετά από χρόνια. Ίσως και δεκαετίες...  Και πάντα υπάρχει ρίσκο όπως σε όλες τις επενδύσεις.

1)  Η έρευνα είναι βασικό κομμάτι. Πρέπει να παρακολουθείς τι είναι αυτό που πουλά στο level σου και σε τι έργα επενδύει συνήθως ο κόσμος. Ψάξε την ιστορία του καλλιτέχνη αν είχε μια άνοδο και μετά μια πτώση συνήθως είναι δύσκολο να ξανά ανέβει. Και αν ξέρεις κάποιον ιδικό γκαλερίστα η κάποιον μέσα στις δημοπρασίες μπορείς να τον συμβουλευτείς. Αυτοί ξέρουν από πριν τι θα πουλήσει αλλά να προσέχεις γιατί και αυτοί είναι που θα που τι θα πουλήσει.

2) Ο συλλέκτης ο επενδύτης και ο κερδοσκόπος. Τρις διαφορετικές χώρες που συνορεύουν. Εσύ είσαι μια από τις τρις και πρέπει να τα έχεις καλά με τις υπόλοιπες για να έχεις το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
α) Ο συλλέκτης είναι αυτός που θα αγοράσει τον πίνακα για να τον κρατήσει με σκοπό να τον βλέπει. Πουλούν τους πίνακες σε πολύ σπάνιες περιπτώσεις για λόγους ανάγκης περισσότερο και συνήθως σε καλή τιμή αφού γνωρίζουν την αξία που παίρνει στο πέρασμα των χρόνων και πολλούς εμπόρους. Οι πιο δικτυωμένοι συλλέκτες τους νοικιάζουν σε κάποια έκθεση στο 10% της αξίας του τον χρόνο.
β) Οι επενδύτες είναι κυρίως εταιρίες που αγοράζουν παλιά έργα τα οποία έχουν πάρει αξία για λόγους ασφαλείας. Δεν φορολογούνται και μπορείς να τα έχεις διαθέσιμα ακόμα και όταν ο λογαριασμός σου και οι μετοχές είναι κλειδωμένες για έλεγχο. Μια καλή ευκαιρία που δύσκολα μπορείς να έχεις πρόσβαση είναι η αγορά από επενδύτες. Μπορείς να έχεις κέρδος και από τον πρώτο χρόνο αφού πωλούν πάντα λίγο χαμηλότερα της άξιας τους.
γ) Ο κερδοσκόπος είναι αυτός που θα αγοράσει τον πίνακα όταν ο καλλιτέχνης είναι ακόμα στην αρχή του με σκοπό να τον πουλήσει όταν η καριέρα του θα έχει θα απογειωθεί. Και αυτό είναι το κομμάτι που απαιτεί περισσότερη ερεύνα και ρίσκο. Αν ο καλλιτέχνης αποφασίσει να αλλάξει επάγγελμα η αξία του πίνακα έχει χαθεί. Αν δεν κρατήσει χαρακτήρα στα έργα του δεν θα αποκτήσει ποτέ σταθερό κοινό εκτός αν το κοινό του έχει ασταθείς ανησυχίες, δηλαδή κοινό που δεν μπορείς να βασιστείς πάνω του. Οι κερδοσκόποι κινούνται συνήθως σε δημοπρασίες και εκεί είναι που οι περισσότεροι εκτοπίζονται γιατί δεν ξέρουν τις μέρες και δεν έχουν κάνει την απαραίτητη έρευνα που είπαμε στο πρώτο βήμα. Οι πίνακες τους αρχίζουν από open bit ( το χαμηλότερο χτύπημα 0.01$) που σημαίνει η ότι είμαι απελπισμένος η ότι είμαι απίστευτα φιλόδοξος η απλά είπα ναι γιατί μου το πρότειναν. Και πουλά αυτό που αγόρασε για 100ε με 1ε η και 10ε. Υπάρχουν βέβαια περιπτώσεις που ο πίνακας ξεπερνά την αρχική και την τωρινή αξία στο open bit αλλά δεν ξέρω κατά πόσο είναι τυχαίες αφού όσες έχω δει έγιναν την κατάλληλη μέρα και ήταν στην κατάλληλη θέση. Μετά από 2-3 πίνακες χωρίς καμία τύχη δηλαδή.

3) Ποιο είναι το level σου ? Τι χρήματα έχεις για την τέχνη? Μπορείς να επενδύσεις και 10ε μπορείς και 100ε ως και εκατομμύρια. Οποίο και αν είναι το πορτοφόλι σου αν σκοπεύεις να επενδύσεις σε άγνωστο καλλιτέχνη πρέπει να προσέξεις πριν μπεις σε έναν οίκο δημοπρασιών. Τις σχολές των καλλιτεχνών κάποιες από αυτές δεν αφήνουν τους μαθητές τους να πέσουν εύκολα για να μη χαλάσει το όνομα της σχολής. Κάνε μια ερεύνα για τα έργα που έπεσαν για αυτά που ανέβηκαν και τους καλλιτέχνες που θα δημοπρατηθούν τα έργα τους. Την μεγαλύτερη βάση πρέπει να την δώσεις στο κατά πόσο καλά έχει γίνει το γλυπτό η ο πίνακας να δίνει σταθερή έμφαση σε όλο το έργο και όχι σε μεμονωμένα κομμάτια μέσα σε αυτό. Να είναι αρμονικό να είναι ένα έργο αυτό που βλέπεις. Γιατί αυτά κάνουν ένα έργο διαχρονικό και μειώνουν το ρίσκο. Σε καμία περίπτωση μην επενδύσεις στην μόδα σίγουρα για να έγινε μόδα ξέρουν να στο πουλήσουν αλλά σπάνια θα κρατήσει την αξία του και εσύ είσαι επενδύτης. Και αυτό που θα σου πουν όλοι είναι ότι ο πίνακας θα πάρει αξία. Για αυτό πληρώνονται από αυτό ζουν.

4) Αγοράσαμε τον πίνακα μας και πρέπει να τον κρατήσουμε κάπου. Μπορούσε να τον βάλουμε σε κάποια ασφαλή θήκη ώστε να μείνει αναλλοίωτος στον χρόνο μπορούμε και να τον κρεμάσουμε κάπου που να μη τον κτυπάει ο ήλιος και να μη τον πιάνει η υγρασία για να τον βλέπουμε. Όποιος και αν είναι ο τρόπος που θα επιλέξουμε θα πρέπει να προστατέψουμε την επένδυση μας. Και παράλληλα να ξέρουν οι πιθανοί αγοραστές ότι είναι κάτι που ανήκει σε εμάς και αυτό μπορεί να γίνει εύκολα με το ιντερνέτ. Δεν σου απαγορεύει κανείς να τον βάλεις για πώληση την ίδια μέρα που τον αγόρασες στην διπλάσια τιμή.

5) Εκτιμητές.... Είναι ένα είδος ανθρώπων που πρέπει να αποφεύγεις και στις αγορές και στις πωλήσεις. Ξέρουν περισσότερα για τον πίνακα από όσα ξέρει ο καλλιτέχνης μπορούν να σου προβλέψουν ακόμα και τους μήνες (  5 χρόνια και 3-4 μήνες ) που πάρει αξία το έργο σου η θα την χάσει. Θυμούνται τις δημοπρασίες ξέρουν τους καλλιτέχνες παρόμοια πορεία καλλιτεχνών που τους οδήγησε στην άνοδο η στην πτώση. Αλλά είναι πολύ καλή στο να σου εκτιμήσουν ένα έργο, αρκεί να μη το αγοράζεις από του ίδιους. Για παράδειγμα εγώ θα του δώσω έναν πίνακα και αυτός θα μου πει πόσο θα κοστίζει σε έναν χρόνο και πόσο σε 10 θα μου πει πότε θα αρχίσει να χάνει τα χρώματα του και πως θα εξελιχτεί. Δεν είναι ακριβή μια εκτίμηση και είναι απαραίτητη όταν φτάσεις να ζεις από αυτήν την δουλειά.

6) Σαν ιδιώτης δεν χρειάζεται να δηλώσεις την συλλογή σου αλλά σαν εταιρία είναι απαραίτητο. Και εδω έρχεται ο πωλητής που από θέμα γνώσεων είναι ένα βήμα κάτω από τον εκτιμητή. Είναι αυτός που θα αναλάβει να πουλήσει έναν πίνακα και να κρατήσει ένα ποσοστό από αυτόν. Αν ο πωλητής πουλά μαζικά , σκέψου μια σελίδα στο διαδίκτυο η ένα μαγαζί θα σου κρατήσει το 10%. Αλλά υπάρχει και αυτός που ξέρει τι ζητά ένας συγκεκριμένος αγοραστής και που θα το βρει. Αυτός θα πάρει προμήθεια 25% το οποίο θα πληρώσουν και τα δυο πρόσωπα από 12,5%. Ας πούμε ότι εγώ είμαι ο ενδιάμεσος και ο πίνακας κοστίζει 100ε. Ο αγοραστής θα τον πληρώσει 12,5% ακριβότερα αλλά ο καλλιτέχνης θα βγάλει 12,5% λιγότερα από την αρχική αξία. Αυτό στην περίπτωση που σε έχουν προσλάβει και οι δυο αλλιώς μένεις στο 12.5%.

Κείμενο Εμμανουήλ
Εργο Thanasis Panou 

Posted in . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

One Response to Πως θα επενδύσουμε σε ένα έργο τέχνης.

  1. Η επένδυση σε έργα τέχνης Είναι από τις όμορφες μορφές επένδυσης, μπορεί να μην έχει την δράση του χρηματιστηριου η του εμπορίου αλλά έχει και αυτή τα καλά της. Πρώτα από όλα δεν χρειάζεται να δηλωθεί στο κράτος και να φορολογείτε σταδιακά επίσης μπορεί να στολίσει το σπίτι σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Pesquisar

Search

world look - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by world-look.blogspot.gr.